سهم 30 درصدي ايران خودرو در توليد ملي / خودروي ملي دنا در راه است
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو با بيان اينكه سهم كنوني برند ملي در محصولات ايران خودرو 20 درصد است، افزود: با توليد انبوه محصول رانا اين ميزان به 30 درصد خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تقوي نژاد امروز در مراسم افتتاح خطوط توليد دومين خودروي ملي ايران خودرو تصريح كرد: توسعه سهم برند ملي و كاهش وابستگي سبد محصولات ايران خودرو به يك برند خارجي از جمله اهداف اين شركت محسوب مي شود و در همين راستا توسعه محصول سمند و توليد دو خودروي ملي ديگر با نام هاي رانا و دنا در دستور كار اين شركت قرار دارد.
وي ادامه داد: هم اكنون سهم برند ملي در توليدات ايران خودرو 20 درصد است كه اين امر با توليد انبوه رانا به 30 درصد و توليد دنا به 50 درصد ارتقاء مي يابند.
تقوي نژاد تصريح كرد: با توجه به اينكه تمايل مصرف كنندگان به خودروهاي كلاس c و خانوادگي بيشتر است توليد خوروي رانا در اين كلاس صورت گرفته است.
معاون ايران خودرو اظهار داشت: براي نخستين بار دو استاندارد ويژه محافظت از عابر پياده و استاندارد آلايندگي يورو 4 و 5 در اين خودرو رعايت شده است.
وي تصريح كرد: برنامه ريزي توليد رانا در چند سايت خارجي انجام گرفته و هم اكنون در 24 كشور خارجي بازار صادراتي اين محصول تعيين شده است.
وي در خصوص بودجه اجراي اين پروژه گفت: 26 ميليارد تومان بودجه براي طراحي و 26 ميليارد تومان براي صنعتي سازي در نظر گرفته شده و 15 ميليارد تومان نيز توسط سازندگان در اين پروژه سرمايه گذاري شده است.
وي خاطر نشان كرد: اين پروژه ظرف 15 ماه از مرحله طراحي به اجرا و توليد انبوه رسيده است.




:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: